Första skissen färdig

Har precis slutfört första skissen samt mönster. Mitt första plagg kommer bli ett par shorts. Hade lite problem med mönstret då jag aldrig har gjort ett par shorts förut, men med lite hjälp från min ämnesexpert Emma Whålin så redigerade vi det lite så det ska fungera.
Jag valde att göra ett par shorts då det är något jag aldrig gjort och det är alltid kul att testa något nytt, dessutom tror jag att det är relativt lätt att göra en kostnadskalkyl för ett par shorts då det inte behövs så särskilt mycket material och de är rätt lätt att tillverka. Har börjat på mina andra skisser och tror att ett utav plaggen kommer att bli en kappa, vilket kommer bli lite av en utmaning men det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0