Tredje plagget

I veckan var det dags att börja med det tredje plagget som kommer att bli en överdel. Till detta plagg har jag inga insperationsbilder utan plagget är helt eget påhitt. Man kan nästan beskriva det som en skjorta utan knäppning framtill och utan ärmar men de kan vara svårt att förstå hur jag menar med det.
I förrgår var jag iaf och köpte ett ljusblått bomullstyg för att bevara känsla av en skjorta i plagget samt att pigga upp kollektionen så i övrigt är helt svart trots att plaggen är menade för vår/sommar.
Då hela plagget är helt egen design fanns det ju inget mönster så fick rita ett helt eget som både är svårt och klurgit när man inte har en utgångspunkt. Men efter många mätningar så började jag rita på bakplåtspapper då mösterpappret helt är slut och sen var det dags att nåla fast det på tyget och börja klippa.
När jag klippt ut alla delar så nålade jag ihop allt och provade, fick nåla in den en hel del och det är ungefär så långt jag har kommit hitills :)
Mönsteret jag gjort i bakplatspapper

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0