Kostandskalkyl

Håller nu på med kostnadskalkylen men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga så jag började med att försöka googla mig fram till någon form av lösning vilket inte ledde någo stans. Sedan fick jag tipset av min handledare att jag skulle försöka ringa runt till olika företag för att fråga om deras produktionskostnader, så började kontakta flera kända svenska klädföretag så som whyred, dagmar och acne mutan att det ledde någonstans. Alla var ytterst hemlia med sina produktionskostnader och ville helst inte lämna ut namnet på deras leverantörer och sa att jag fick vända mig någon annanstans. Då försökte jag ta kontakt med mindre företag, så som melba.se, stylebytyra.se, chicy.se etc. och tänkte att de skulle vara lite mer vänliga av sig men utan lycka.
Då föraökte jag istället själv kontakta olika leverantörer via mail. Skickade säkert ut ett trettiotal och fick väldigt få svar. Tillslut fick jag relativt bra kontakt med en leverantör men då jag bara va intresserad av prisuppgifter och han ville sälja mig provexemplar av allt så fick jag alltså inga svar.
De alternativet jag ser idag är att jag, precis som min handledare föreslog, är att jag istället gör en kostnadskalkyl över vad det skulle kosta om jag själv producerade plaggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0