Tillklippt

Eftersom jag inte har hittat rätt tyg till shortens än och mitt tredje plagg som kommer bli en överdel att ha till shortsen som jag vill ha i samma tyg så har jag bestämt mej för att börja med kappan som också kommer bli det plagget som kommer ta längst tid att sy. Jag har aldrig förr sytt en kappa men jag har sytt en kavaj och delar av möstret till kavajen kan jag också återanvända. Utmaningen med att sy en kappa är att få passformen rätt särskilt då jag syr plaggen till mej själv och inte är av modellstorlek utan är en 38:a över axlarna men en 34:a i midjan så kommer det bli en del omsyende och mycket provningar, men det är alltid kul med en utmaning!
Här ser man lite av kavajmönstret jag använder mej av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0